הטבות ועדכונים בדף הפייסבוק הרשמי שלנו

כרכרות תיירותיות

סיכום מנהלים


מהות הפרויקט:

מהות הפרויקט היא יצירת מוצר חדש ייחודי באזור- טיולי כרכרות אותנטיות באזור יפו העתיקה.

 טיולי הכרכרות ישלבו בתוכם אטרקציות חווייתיות, היסטוריות ותרבותיות ויענו על הצורך של צורת בילוי שונה ואיכותית במחירים עממיים.

בנוסף תוצע ה "כרכלה"- כרכרה רומנטית לטיולי זוגות וצילומים לפני החתונה על רקע יפו העתיקה. מוצר זה יענה על הצורך בבילוי רומנטי מיוחד אשר יישמר כזיכרון מתוק בקרב בני הזוג.

 

היתרון הייחודי:

ייחודו של הפרויקט מתבטא בכמה מישורים:

1.    זהו פרויקט ראשון מסוגו באזור גוש דן.

2.   שילוב ייחודי של מספר מימדי בילוי-  טיול כיפי והנאתי יחד עם הסברים וסיפורים  היסטוריים על יפו העתיקה מפי מפעילי הכרכרה.

3.    מוצר ה"כרכלה", הינו בעל פוטנציאל ביקוש גבוה .

 

תיאור השוק:

בשל ייחודיותו של הפרויקט אין לו מתחרים ישירים, אולם מכיוון שהפרויקט צורך פנאי וכסף מלקוחותיו הרי שקיימים לו מתחרים עקיפים בדמות אטרקציות שונות באזור כגון: מסעדות, גלריות, ספינות שייט ותיאטראות.

יתרונו של הפרויקט בכך שהוא משלב בין מספר מימדי בילוי בעוד ששאר המתחרים משלבים מספר מועט יותר, וכל זאת מוצע באיכות טובה ובמחירים אטרקטיביים.

 

שווקי המטרה:

בשל מצב התיירות בארץ כיום, הפרויקט פונה בעיקר לשוק תיירות הפנים, אם למשפחות או לזוגות במישור הפרטי, או לקבוצות מאורגנות במישור המוסדי.

 

האסטרטגיה השיווקית:

בשל היות המוצר חדש יש ל"חנך" ולהטמיע את הצורך בלקוחות. תינקט אסטרטגית חדירה הכוללת מחירים אטרקטיביים ושיווק אגרסיבי על מנת להשיג נתח שוק.

 

הצוות המקים:

היוזמה לרעיון  הגיעה מאנשי ה"חברה לפיתוח יפו העתיקה" בשיתוף עם "א. אדריכלים", כאשר המטרה הסופית היא להעביר את ניהול הפרויקט ליזם חיצוני אשר יהיה הבעלים של העסק וידאג לתפעולו.

 

אבני דרך:

הנחת העבודה בהכנת התוכנית העסקית היא שהפרויקט יתחיל בינואר. משיקולי אקלים והיצע לקוחות הפרויקט יפעל רק תשעה חודשים בשנה, בין החודשים מרץ-נובמבר (כולל). על כן, חודשים ינואר-פברואר ישמשו כחודשי הכנה בהם יירכשו הסוסים והכרכרות ויוכשר כוח האדם. בחודש דצמבר תופסק שוב הפעילות ותחל ההיערכות וההכנות מחדש לקראת שנת הפעילות הבאה.

תחזיות כספיות לשלוש שנים ראשונות:

בבסיס התחזיות הכספיות עמדה ההנחה כי המצב הכלכלי-פוליטי אינו עתיד להשתנות. על כן נבחר קצב גידול של כ- 5% בין השנים אשר מסתמך בעיקר על תיירות פנים.

צפי לקוחות לחודשי הפעילות בשנה הראשונה נע בין 2,700-3,800 איש. הפער נובע משינויים בביקוש בשל מזג-אוויר וחגים. סך הכול לשנה הראשונה – צפי הלקוחות הוא סביב 31,000 איש. 

בשנה השנייה צפי הלקוחות עומד על 32,500 איש ובשנה השלישית על 34,100 איש.

ההכנסות הצפויות לפי אומדן לקוחות זה עומדות על 888,500 ₪ לשנה הראשונה, 933,700 ₪ לשנה השנייה ו- 979,000 ₪ לשנה השלישית.

על מנת להתחיל פעילות עם חמש כרכרות וחמישה סוסים יש צורך בהשקעה ראשונית של 161,400 ₪, אשר תתקבל כהלוואה לזמן ארוך ממוסד בנקאי.

נקודת החוזק של הפרויקט היא הרווח התפעולי שלו, ולראייה נקודת האיזון התפעולית מגיעה כבר בחודש החמישי מהקמתו (החודש השלישי לפעילות). נקודת האיזון הכללית מגיעה אף היא במהרה – בחודש התשיעי מהקמת הפרויקט (החודש השביעי לפעילות).

סעיף נוסף המעיד על חוסנו הפיננסי של הפרויקט הוא תזרים המזומנים מפעילות שוטפת. כבר בשנה הראשונה תזרים זה עומד על סביבות 341,000 ₪ מפעילות שוטפת, וגורם לכך שמלבד ההלוואה הראשונית אין צורך במימון זר נוסף, וכן מאפשר השקעה ברכישת כרכרות וסוסים נוספים בשנים הבאות.

 

פרמטר/שנה

1Y

2Y

3Y

רווח נקי

150,000

170,000

195,000

יתרת מזומנים

280,000

540,000

810,000

 

מדדים לבחינת כדאיותו הפיננסית של הפרויקט אשר הוונו לפי ריבית של 29.5%

(פריים+20% ריבית סיכון ענף) על פני תקופה של שלוש שנים:

NPV: 147,000 ₪.

IRR: 85%.

 

סיכונים:

הפרויקט הינו פרויקט תיירותי אשר תלוי רבות בהתפתחות המצב הביטחוני-פוליטי כלכלי בארץ. אך עם זאת המצב כיום הוא קשה ביותר, ומכאן האפשרות היחידה היא או סטאטוס קוו או שיפור המצב.

 

 

התכנית נכתבה בידי הסטודנטים בחוג לניהול בביה"ס מנהל עסקים באונ' ת"א :

עוז גיל, לקסר רועי, סדרס שרית וסולל תמר.

מרצה - ד"ר מירי לרנר

מנחה - גב' דליה זליקוביץ 

 

מצ"ב הקובץ המלא.

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד