תמי אסולין ויעל בירנבאום

תמי אסולין היא יוצרת חירשת, רב תחומית, שלוקחת חלק פעיל בשימור ובפיתוח התרבות החירשת בארץ ובעולם. עם  'אשבטן' סרט קצר עטור פרסים  שכתבה על עברה כרקדנית, במשרה מלאה כמורה לשפת הסימנים בתיכון היחיד בארץ שמגיש לבגרות במקצוע (מקיף יהוד)  – פרסמה עד כה שלושה ספרי שירה וכבר עובדת על ספר רביעי. ספרה השלישי והמדובר 'יםfa' בהוצאת 'מעין' הוא כנראה הספר הראשון בעולם המביא לכתב את התחביר הטבעי של שפת הסימנים.

אל רזידנסי האמנים של פרויקט 'אתר' הגיעה יחד עם המוזיקאית יעל בירנבאום. יעל היא מוזיקאית וזמרת, לשעבר סולנית להקת האינדי פופ  'ג'ק אין דה בוקס'  . כיום פועלת ומופיעה עם השם 'יעל ופתק' כשמה של פינת האופנה שערכה בתכנית המיתולוגית 'חתיכות' של עמית איצקר ויואב טל.

יעל: "תמי ואני הכרנו ב2016 דרך עורך עיתון מעין, מר רב אומן, רועי צ'יקי ארד הנחמד,  excternal מוזיקאים להלחין שירים בארוע 'מעין צלופן' – מחווה למשוררים בתחילת דרכם. בחרתי בשיר של תמי שלגמרי מדבר על מוזיקה. לא היה לי מושג שהיא חירשת, ובעצם רק אחרי מספר שיחות מסנג'ר ופגישה אחת 

נוצר העיבוד המוזיקלי לבאס של הלב. התגובות מחברים ומאומנים שאנחנו מעריכות ואוהבות היו ממש טובות ולשמחתי גם נשארנו בקשר ונהינו חברות טובות".

וגם הגעתן יחד אלינו ל'אתר'. על מה אתן עובדות כאן?

תמי: "הגענו לכאן כדי לפתח מופע משותף שמבוסס על השירה שלי ועל המוזיקה של יעל. התחברתי מיד לסגנון שהיא הביאה איתה. בעצם הרגשתי את הז'אנר של המוזיקה שלה".

ב-15.9 יארחו השתיים ערב "שירחירש" באתר בו יתנו הצצה לשיתוף הפעולה עליו הן עומלות. בהמשך הערב תמי תסמן מספר שירים בנוכחות מתורגמנית שתתרגם לשומעים, ובזמן הקבלת פנים ימכרו ספרים ויוקרן וידאו ארט של תמי שעתיד לצאת כספר רביעי בפורמט דיגיטלי בהוצאת ברחש.