טוען אירועים ופעילויות

« כל האירועים ופעילויות

  • אירוע כבר עבר.

יֵשׁ מֵאַיִן – תערוכה של האמנית עידית ניסנבאום בגלריה עומר תירוש

12 אוגוסט 2018 - 5 ספטמבר 2018

יש מאין - עידית ניסנבאום

פתיחה חגיגית: 9.8.2018 בשעה 20:00 – הכניסה חופשית

אוצרת: מור רשף-סיון

 

גלריה עומר תירוש גאה להציג את י ֵׁש מֵאַי ן, תערוכת היחיד של האמנית עידית ניסנבאום. יֵׁש מֵ אַ יִן הינו מונח המתאר התהוות מתוך היעדר; היכולת ליצור "דבר" מ"שום דבר". במסורת הקבלתית ייחוס זה מתקשר לבריאה ולבורא עצמו, תחילה היה כלום וממנו נברא העולם. בתערוכה, באוצרותה של מור רשף סיון, יוצרת האמנית טבע במקום שהוא אינו קיים. היא מדמה את התחושה הנפשית והחושית שמגיעה מהליכה בטבע תוך שימוש במדיומים שונים, טכנולוגיות שונות וחומרים מלאכותיים.

התערוכה מתזזת בגבול שבין תלת-מימד לדו-מימד באופן רציף, היא משלבת שימוש בחושים שונים כגון ריח, ראייה, מגע ושמיעה בכדי להקיף את הצופה בתחושות אשר מתעוררות אצלנו בחיק הטבע- השקט הנפשי, הנשימות האיטיות, האורות, המרקמים והצלילים. חוויה כמעט מדיטטיבית של בריחה מהמציאות הקיימת למיימד חדש, ליצירה חדשה, להוויה חדשה. האמנית מבקשת להעביר את הצופה תהליך של התבוננות פנימית על ידי משחק בין הנראה למורגש.

בגיל 15 קיבלה ניסנבאום את המצלמה הראשונה שלה ומאותו רגע לא הפסיקה לצלם; היא התמקדה בעיקר בטבע ובגוף האדם ובעזרת הנחיותיו של סבה, אמן בפני עצמו, למדה להתבונן על העולם בצורה ייחודית, מעמיקה הן כלפי חוץ והן פנימה. כאשר עזבה את לימודי הצילום בבצלאל ועברה לניו יורק לצורך לימודי האמנות חשה ניסנבאום את הבדידות והמחסור בשקט הפנימי בעיר הגדולה יותר מתמיד. המעבר לעיר זרה, לבד ללא מכר וללא האופציה לברוח לטבע לנשום עמוק הביאו אותה לתחושת קצה, חרדות והרגשה כי אינה מצליחה יותר להביע עצמה דרך הדו מימד.

מן אותו מקום של הצורך בשינוי החלה ניסנבאום לחקור את מהות הדבר שמשך אותה בטבע; האור, הצבעים, התחושה והחוויה שבה הטבע נותן לך להרגיש נוכח, להתמודד עם האמת הפנימית שלך ולנשום עמוק. אותן נשימות שמשתנות ונרגעות במקצבן כאשר יוצאים מן העיר למרחב הפתוח. כל זאת ועוד דחף את עידית לצאת מן הדו מימד שבצילום, בו חשה כה בבית עד אותו רגע, ולחפש את הדרך ליצור את החוויה הרוחנית של הטבע בתוך מקומות סגורים וחללים עירוניים. הבאת השקט שכה היה נחוץ לה וכבר לא היה נמצא בחוץ.

עידית ניסנבאום גדלה בראשון לציון וכיום היא חיה ופועלת בסטודיו שלה בבבית הוריה. למדה צילום בבית הספר לאמנות בבצלאל ירושלים ובעלת תואר BFA בצילום ואמנות מ-SVA ,בית הספר לאמנות חזותית בניו יורק שם זכתה בפרס היו"ר להצטיינות יתרה. זוהי תערוכתה השניה בישראל לאחר שתי תערוכות יחיד בניו יורק ולאחר מספר תערוכות קבוצתיות מסביב לעולם. צילומי העריכה שלה פורסמו במגזינים שונים בניו יורק וזכו בפרסים רבים.

 

יש מאין - עידית ניסנבאום

פרטים

התחלה:
12 אוגוסט 2018
סיום:
5 ספטמבר 2018