טוען אירועים ופעילויות

« כל האירועים ופעילויות

  • אירוע כבר עבר.

5 תערוכות צילום חדשות בבית קנדינוף

5 דצמבר 2018 - 1 אפריל 2019

Hello Stranger by Alex Farfuri

5 תערוכות. 5 צלמים.

התערוכות יוצגו עד 1.4.2019


NOWhere תערוכת יחיד לאמנית הדר מיץ

שום מקום וכאן ועכשיו מתלכדות באותה המילה.
הדר מיץ רוצה להצביע על רגע ההווה, שם המקום הספציפי מתאדה, הזמן הופך למתמשך או בעצם נעלם, לא רלוונטי, ונותרת רק ההשהייה של הרגע הנוכחי, אותו לא ניתן להגדיר באף מקום שקייםבעבודות של מיץ, יש ניסיון להגיע אל מקום אינטימי, לזקק את המגע שלנו עם העולם הפיזי , בממשק בין החוויה שלה למתרחש החיצון. יש בה רצון למסגר לנצח רגע יפה ופיוטי שקרה לא מכבר, לתפוס מצב צבירה מסויים , מתוך הידיעה שהרגע הבא יגיע וימוסס את הקיים. אותה ידיעה מביאה התענגות משוחררת מאחיזה על היופי הקטן שנמצא וכבר הולך. בהצבעה על המצב הצבירה הנוכחי קיימת הידיעה שברגע הבא הוא ימות. ההתבוננות האיטית בענן, בקרחון, בכנף מגיעה מתוך הסכמה להשתנות הבלתי נגמרת, הבלתי מוגדרת, שמאפיינת את החיים,מיץ היא אמנית רב־תחומית, בוגרת לימודי המדרשה לאמנות (2014), וזוכת מלגת 'קרן שרת' מטעם 'קרן התרבות אמריקה ־ישראל'. התארחה במספר תוכניות שהות אמן
.Art Performing ,באיסלנד Nes ביניהם
בפריס Cite International des-artsבצרפת ועתידה להתארח ב Forum

אוצרת נעמה קליימן
ליווי אמנותי: ענבר גולדברג
Noah Jordan , Maryse Andraos :אמנים אורחים

NOWhere הדר מיץ
NOWhere הדר מיץ

 


 

Hello Stranger by Alex Farfuri
תערוכת יחיד ראשונה לצלמת אלכס פרפורי

אוצרת נעמה קליימן

אלכס פרפורי, אמנית, יוצרת בתל אביב. נחשבת לאחת מצלמות הרחוב הטובות והמבטיחות ביותר בישראל. צילומיה מעוררי מחשבה ומלאים בהומור, צילומים בעלי סגנון הייחודי לה, המאופיין בהתייחסות רגישה לקומפוזיציה ושימוש עשיר בצבע.

סדרת העבודות הזו מורכבת מצילומים שצולמו בחוץ, ברחובות ובחופי תל אביב. נשקפת בהם בבירור אהבה לעיר ולתושביה ואהבת האדם.

כמה מהתמונות מצולמות באנונימיות מרחוק, תוך דחיפות ללכוד את הרגע. בעוד בצילומים אחרים, פונה הצלמת ישירות אל האובייקט עם ”שלום…״.

מטרתה העיקרית של פרפורי, היא לבטא את היופי והאנושיות של האובייקטים המצולמים, הנושא; פרפורי יוצרת קשר עמם, קשר המהווה חיבור מתמשך בין הנושא, עצמה והצופה.

Hello Stranger by Alex Farfuri
Hello Stranger by Alex Farfuri

 


 

מטרופוליס – תערוכת יחיד לאמנית הצעירה סימה לנדא

סדרת עבודות זו של סימה לנדא נוצרה כתגובה לחשיפה התקשורתית של רמות הזיהום הגבוהות במפרץ חיפה.

לאורך תקופה נכנסה בחשאי האמנית לאזורים השמורים ביותר של המפרץ וכיוונה את מצלמתה ישירות אל המבנים של מפעלי הזיקוק.

פעולת ההיפוך שמבצעת לנדא על הדימויים אותם צילמה מפרה את ההגיון הדיווחי של הצילום האינדקסלי, מחלצת פורמליסטיות חדשה שמאפשרת לה לבחון מחדש את הקיים.

מטרופוליס, סימה לנדא
מטרופוליס, סימה לנדא

 


 

מעטפת – תערוכת יחיד לצלם צחי צלניקר

אוצר: יאיר ברק
תמר ישנה, שירה עומדת מחוץ לחלון, אורי מאזין למוסיקה, רני מחכה.שום דבר יוצא דופן אינו מתרחש מול מצלמתו של צחי צלניקר. משפחה יפה, חיים בתל-אביב, נוסעים לטייל. צלניקר מלווה את חייו/חייהם בתוך המעטפת המורכבת המכונה משפחה. הוא מתעד את ההווה של הקרובים לו, המידיים, הגרעיניים. חבורה מלוכדת, מתמסרת בהכנעה ובאהבה לצורך המתמיד של אבא צחי לייצר דימויים. מדי יום מלווה צחי את בנו רני אל הגן. המצלמה איתם, מתעדת מפגשים של רני עם העולם: מזרן נטוש על מדרכה, עמוד שהופך למושב מאולתר. תמיד אותה הדרך, בכל יום הרפתקה חדשה. רני גדל מיום ליום, תל אביב מזמנת לו זיכרונות ילדות. אבא דואג שאלו יצרבו כדימוי. מרבית הזיכרונות שלנו נצרבים בתודעה כדימויים, רק מקצתם כזיכרונות חיים.
לצילום יחסים ארוכים ועמוקים עם התא המשפחתי. במרבית המקרים מדובר ברגעי שיא: יום-הולדת, לידה, נישואים, טיול משפחתי. המצלמה, כפי שכותבת סוזן סונטאג ״מעצבת כרוניקה משפחתית״, היא מגדירה את מה שפוטוגני, היא מקנה צורה לחוויה. אף המשפחות השסועות ביותר נדמות כיחידה מגובשת ומאושרת כאשר אלו פוגשות את המצלמה. הדימויים שטווה צלניקר מסרבים לספקטקל המשפחתי. הם מינוריים, הם אינם בגדר שיאים, הם שאובים עמוק מתוך שגרת היומיום.
מעטפת, צחי צלניקר
מעטפת, צחי צלניקר

 

פרטים

התחלה:
5 דצמבר 2018
סיום:
1 אפריל