אטרקציות

הכפית הגדולה בעולם ברחבת מוזיאון אורי גלר

מכל הכוחות הרבים שבהם ניחן אורי גלר, כיפוף כפיות הוא האופייני  לו ביותר. זהו כישרון שהדגים מאות אלפי פעמים, להנאתם של מעריצים ולתדהמתם של מדענים וספקנים ברחבי העולם. 

משקלה של הכפית הענקית 11 טון ואורכה יותר מ 18 מטרים, הכפית אושרה לאחרונה על ידי ארגון שיאי גינס ככף הגדולה ביותר בעולם.

בהיותו ילד, בתל אביב,  גילה אורי שהתברך ביכולת פארא-נורמלית זו באקראי, כשלגם מרק. עשרות שנים לאחר מכן הפכה יכולת זאת לסמל המסחרי המיוחד שלו, סמל המוזכר בתרבות הפופולרית ואותו מעתיקים אין-ספור קוסמים ואומני-חושים בראשית דרכם. בפסל ענק זה אורי מעניק את מתנתו ליפו מתוך הכישרון הייחודי שלו.

עיצב: אורי גלר, תכנון: אדריכל דן פרייס, פיסל: מישל סבג

סמטת מזל אריה 7, יפו העתיקה

 

 

 

 

כפית הענק היא חלק ממוזיאון אורי גלר החדש ממוקם באחד המבנים העתיקים ביותר בעיר יפו העתיקה שיפתח לציבור בסוף שנת 2019.

בתוך המוזיאון  תמצאו אוסף פריטים מדהים ומגוון מאוד של אורי גלר. אלה כוללים את הקדילאק אורי גלר לשלום עם למעלה מאלפיים כפות (רבות מהן שייכות לדמויות חשובות ובולטות) שהופיע במוזיאונים רבים ברחבי העולם, כולל מוזיאון ישראל בירושלים, המוזיאון האמריקני לאמנויות חזון בארצות הברית, המוזיאון היהודי בעיר  לונדון והמוזיאון הלאומי Beaulieu בבריטניה.
 
פריטים אחרים כוללים את הווספה של אורי גלר משנת 1963, פסלים של סלבדור דאלי, פריטים מדוד בואי, ג'ון לנון, מייקל ג'קסון, פיקאסו, אנדי וורהול, אלברט איינשטיין, זיגמונד פרויד, האסטרונאוט ד"ר אדגר מיטשל ועוד פריטים רבים שקשורים לאורי גלר.
 
 המוזיאון יציג גם תגלית מדהימה שנחשפה במהלך שיקום הבניין בן אלף השנה והוא בית חרושת לסבון בעידן העות'מאני שתואר על ידי ארכיאולוגים מהמובילים במדינה כאחת התגליות המדהימות והשמורות  ביותר!
 
 לצד המוזיאון יהיה בית קפה עם מרפסת יפהפייה מתחת לקשתות הענקיות, המשקיפה על הים התיכון, וחנות המוכרת עבודות אמנות מקוריות של אורי גלר ושאר פריטים נדירים במהדורה מוגבלת.
 
 עד פתיחתו של המוזיאון ניתן לרכוש את יצירות האמנות המקוריות של אורי גלר, קומיקס מקורי נדיר של דארדוויל עם אורי גלר , ציורים מקוריים של אורי גלר ופריטים אחרים במהדורה מוגבלת  המוצגים ממש עכשיו בחנות המקוונת של אורי גלר https://urigellermuseum.co.il/